tisdag 24 januari 2012

gammal eller ung?

Idag är det tisdag. Tisdagen den 24 januari och imorgon fyller jag 20. Jag hypar alltid massa månader innan själva dagen d men sen är jag lugn som en filbunke när den där dagen äntligen kommer. Dock känns det så konstigt att imorgon 8.30 kommer jag inte vara tonåring längre. Nu kommer allting kosta mycket mer, man ska ta beslut som kanske kommer att förändra sin framtid och man ska framförallt kallas och vara vuxen. Men när är man vuxen då? Man kommer ju alltid innerst inne vara barn och känna sig yngre än vad man är. Fråga bara era mor/farföräldrar hur dem känner sig egenting, 65+ eller 18? Jag har nog en liten ålderskris redan skulle jag tro, men vem har inte det.

Om 2 timmar ska jag bege mig till vikarieförmedlingen och försöka få jobb. Förhoppningsvis går det bra. Och just det. Idag har jag och simon varit tillsammans i 1,5 år. Inte lika stort som att fylla 20, men ändå. Kärlek till dig.

3 kommentarer:

  1. haha! men 1.5 år med simon är större än tjugo! Att ha ett förhållande är ju en större "ansträngning" än att inte dö innan du fyller 20 ;) <3

    SvaraRadera
  2. Hahah instämmer med yas där faktiskt ;)

    SvaraRadera
  3. haha kärleksfulla jävlar ;) okej det är sant. Fast ändå inte haha.

    SvaraRadera